by Rövsmör on Wed Feb 03, 2010 14:13:38
Jamen vadå, det finns det ju i snart sagt vartenda rättsfall? Antingen finns det offer eller anhöriga till offer eller gärningsman som givetvis är oskyldiga.
Dessutom finns det fall där polisen inte alls (vad jag vet) gjort så här. Ta t ex det där fallet med den galna tyska kärringen som hamrade ihjäl två barn, inte fan gick polisen ut och bad folk hålla käften då? Spontant kan jag tycka mer synd om hon som överlevde hammartanten och hennes man, än Göran Lindbergs och balkongmannens anhöriga.
Vem fan har gått ut i presskonferens för att skydda Thomas Quicks eller Ulf Olssons anhöriga?
Lindberg och balkonghopparen var väl så pass gamla att eventuella barn säkerligen är vuxna, jag ser inte att det skulle vara sådär värst skyddsvärt. Och om det nu gäller det 14-åriga våldtäktsoffret så är det väl kutym att man håller dem hemliga, precis som i alla andra sexmål. Sånt löser man väl med tuschpenna i handlingarna, då behövs det ingen presskonferens?
Cut word lines, cut music lines, smash the control images, smash the control machine.