Forumhuset

Forumhuset i ny skepnad. Sedan 2002. irc: #mrgreen på dalnet

Kapten Klänning och sexhärvan

Diskussioner kring juridik/kriminologi och juridiska/kriminologiska frågeställningar.

Bordellhärva eller en enstaka pervers polis?

Bordellhärva! Häng dom högt!
2
40%
Enstaka snut med perversa böjelser.
3
60%

Total votes : 5

Kapten Klänning och sexhärvan

Postby Rövsmör on Tue Feb 02, 2010 11:37:24

Tycker det är dags att detta får en egen tråd.

Så vad handlar det om egentligen? En enskild f d snut som har en ytterst skev syn på sex, eller är det en ny bordellhärva under uppsegling?

För er som inte vet vad bordellhärvan är, så var det en händelse på 60/70-talet där en hel hög med högt uppsatta människor sägs ha knullat 14-åringar, men där allting mörkades och ingen någonsin dömdes för det utom bordellmamman.
Cut word lines, cut music lines, smash the control images, smash the control machine.
Rövsmör
Body by Auschwitz

Re: Kapten Klänning och sexhärvan

Postby Germania on Tue Feb 02, 2010 12:23:23

eftersom polisen nekar till att det handlar om ett nätverk så väljer jag "Enstaka snut med perversa böjelser."
Lars Vilks är en homosexuell ateistisk liberal pedofil till islamofob
Germania
Hedersdebattör, tredje graden

Postby Rövsmör on Tue Feb 02, 2010 21:11:40

Aha! Men samtidigt är det väl mer eller mindre fastslaget att den där balkonghopparen var nån slags sexförmedlare. Hur kan polischefen ha varit hans enda kund?
Cut word lines, cut music lines, smash the control images, smash the control machine.
Rövsmör
Body by Auschwitz

Postby thompa on Tue Feb 02, 2010 21:37:10

Det var väl ett nätverk, men Klänning verkar ha varit den ende kändisen enligt polisen.

Fast enligt vad de sa först så fanns det minst ett till namn som skulle slå ännu högre än Lindbergs.
Image
Image
helloo sexy gril. you msn??
thompa
Har kopplingar till al-Qaida

Postby Germania on Tue Feb 02, 2010 21:43:01

Polisen dementerar också tidningsuppgifter om att polisen fick upp ögonen för Lindberg genom att hans nummer fanns i telefonboken hos en hallick som avled efter att ha fallit eller knuffats från en balkong i Bredäng i södra Stockholm. Lindbergs namn fanns vare sig i mobiltelefonens kontaktregister eller i mannens dator. Hur Lindberg blev aktuell i utredningen vill polisen inte avslöja och hänvisar till förundersökningssekretess.

http://svt.se/2.22620/1.1868324/polisen ... sexnatverk

edit: henrik jophansson har väl dock lyckats fp ihop en ganska bra sammanfattning som lämnar en del frågor.
http://henrik.motpol.nu/?p=169
Lars Vilks är en homosexuell ateistisk liberal pedofil till islamofob
Germania
Hedersdebattör, tredje graden

Postby thompa on Tue Feb 02, 2010 23:31:54

Ah, kul. Trodde hans blogg var övergiven för gott.
Image
Image
thompa

Postby thompa on Wed Feb 03, 2010 2:49:27

Reagerar på en del saker som Johansson skriver.
Som "Presskonferensen beror istället på att ”inblandade har känt sig illa berörda. Däribland den misstänkte”."

Av vad jag kan hitta från presskonferensen så säger Jonas Trolle inget sådant.
Utan "det finns människor som är inblandade i det här som inte är misstänkta, och som far illa av det som sker just nu." och på ett annat ställe så citeras han i klarspråk att det handlar om anhöriga.
Image
Image
thompa

Postby Rövsmör on Wed Feb 03, 2010 14:13:38

Jamen vadå, det finns det ju i snart sagt vartenda rättsfall? Antingen finns det offer eller anhöriga till offer eller gärningsman som givetvis är oskyldiga.

Dessutom finns det fall där polisen inte alls (vad jag vet) gjort så här. Ta t ex det där fallet med den galna tyska kärringen som hamrade ihjäl två barn, inte fan gick polisen ut och bad folk hålla käften då? Spontant kan jag tycka mer synd om hon som överlevde hammartanten och hennes man, än Göran Lindbergs och balkongmannens anhöriga.

Vem fan har gått ut i presskonferens för att skydda Thomas Quicks eller Ulf Olssons anhöriga?

Lindberg och balkonghopparen var väl så pass gamla att eventuella barn säkerligen är vuxna, jag ser inte att det skulle vara sådär värst skyddsvärt. Och om det nu gäller det 14-åriga våldtäktsoffret så är det väl kutym att man håller dem hemliga, precis som i alla andra sexmål. Sånt löser man väl med tuschpenna i handlingarna, då behövs det ingen presskonferens?
Rövsmör
Body by Auschwitz

Postby Gideon on Wed Feb 03, 2010 22:12:01

Jag överväger att sluta kalla mig feminist, jag ska säga att jag arbetar för jämställdhet för män istället i fortsättningen.
"Jag vill inte ha några gener i maten!"
Gideon
narzisistisk

Postby Rövsmör on Mon Mar 01, 2010 9:09:45

Enligt anklagelserna har han nu tillfrågat halva Sverige om de kan komma och servera på märkliga sexfester och hålla på och agera piltavla för gubb-spermasatser, men det finns fortfarande inte något sexnätverk. Himla märkligt.

Nehej, mina herrar, här ligger en gravad hund. Inte för att jag direkt tror att Bodström är inblandad, men nåt skumt är det. Den här gången kommer det dock att komma fram i ljuset, eftersom Ebbe Carlsson gått en virusmyllrande död till mötes och därför inte kan rycka ut och tysta ner det hela som hade gjorde med Geijer&co:s sexaffärer.
Rövsmör
Body by Auschwitz

Return to Juridik & Kriminologi